INFORMATION FRÅN FORSBROKYRKANS STYRELSE TILL DIG SOM ÄR FÖRSAMLINGSMEDLEM

Observera

Denna text publicerades första gången den 22 maj, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Information inför församlingsmöte med Forsbrokyrkans församling torsdag 21/5 2020 kl. 18:00 via online-möte eller på plats i Forsbrokyrkan.

Då den tidigare köparen drog sig ur har återigen Vallstakyrkan legat ute till försäljning. Budgivningen är nu avklarad och Forsbrokyrkans styrelse har träffats och gått igenom de olika buden och köparnas personliga brev. Styrelsen kommer på församlingsmötet presentera förslaget till köpare av Vallstakyrkan.

Under rådande corona-situation tvingas vi ställa om och erbjuder därför 3 olika möjligheter att delta på detta församlingsmöte. I ett e-postmeddelande som har skickats ut till ca 70 av församlingens medlemmar, beskriver vi de olika möjligheterna att delta på torsdagens församlingsmöte. Övriga medlemmar som inte finns med på mailutskicket kommer kontaktas via telefon eller annat sätt och få information om de olika alternativen.

Det förordade sättet att delta på församlingsmötet är att digitalt via mobil, padda eller dator koppla upp sig mot ett online-möte (med Teams). Då deltar man med både ljud och bild. Använd med fördel headset för bättre ljud. Det finns möjlighet att testa uppkopplingen till digitalt möte på onsdag 20/5 kl 17.00 då några ur styrelsen finns med och hjälper till.

Klicka på länken i e-postmeddelandet för att ansluta både till testmötet och det riktiga mötet. Vi har använt oss av detta system för de senaste styrelsemötena och det har fungerat mycket bra.

Det finns också en möjlighet att bli uppringd av ”församlingsmötet” och då delta på telefon men då utan bild. (Vi kommer att läsa upp all information som presenteras med bild). Då kan man meddela detta önskemål samt telefonnummer till pastor Thomas. Strax innan församlingsmötet börjar kommer du att bli uppringd av följande nummer:
+358 9 8563 6416 (Helsingfors, Finland) och du svarar i telefonen som vanligt.

Det tredje alternativet är att vi kommer att erbjuda en möjlighet att sitta utspritt i Forsbrokyrkan och delta på Församlingsmötet på plats. Var gärna på plats redan kl 17.45. (Detta alternativ är i huvudsak till för dem som har svårt att koppla upp sig online).

Några saker (lösöre) som inte kommer att tas med till Forsbrokyrkan eller Fagernäs men som vi tror att det kan finnas ett intresse för bland församlingens medlemmar finns med på en lista som är bifogat e-postmeddelandet som har gått ut enligt ovan. (Den kommer också att finnas utskriven för de som deltar på plats på församlingsmötet). Det finns då möjlighet för alla medlemmar att lämna sitt intresse och sitt bud och detta kommer att slutföras under nästkommande helg.

Vi syns eller hörs på torsdagens församlingsmöte. Välkommen!

Bertil Planeskog, ordförande Forsbrokyrkans församling